The Problem of Political Communication in the Context of New Media

Authors

DOI:

https://doi.org/10.52575/2687-0967-2024-51-2-503-510

Keywords:

political communication, social networks, new media, information

Abstract

New media have become a new socio-political space for discussion and often heated debate about political and social issues. Digital media such as social networks or news sites are central to the political communications landscape. This confirms the growing citizenry in politics and the changing dynamics of political communication in the context of these transformations. The growing radius of new media can be observed in both developed and developing countries. The COVID-19 pandemic can be seen as a trigger for these events, with the resulting increased use of virtual meetings for political communication becoming permanent. The revolution of new media technologies has also changed the model of political communication, which has created problems for modern society. Information bombards citizens, resulting in a decrease in the effectiveness of its assessment, analysis and interpretation. Information overload has become a challenge to humanity. The emerging consequences of information and political overload require the use of countermeasures that affect the causes of information overload.

 

Funding
The work was carried out without external sources of funding.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Alexey T. Shukurov, N.I. Lobachevsky Nizhny Novgorod State University

Applicant at the Department of Political Science, Institute of International Relations and World History, N.I. Lobachevsky Nizhny Novgorod State University,
Nizhny Novgorod, Russia
E-mail: esmira2001@mail.ru
ORCID: 0009-0003-9401-8788

References

Антонов Д.Е. 2020. Аккаунты руководителей субъектов Российской Федерации в социальных сетях как объект исследования политических ценностей россиян. Русская политология, 1(14): 180 с.

Абдуллаева Р.А. 2015. Анализ влияния социальных сетей на жизнь современного общества. Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований, 9-3: 552 с.

Бодров В.А. 2000. Информационный стресс, М., ПЕР СЭ: 352 c.

Гостева А.А., Митрофанова О.Н. 2020. Повышение уровня информационной открытости органов местного самоуправления. Социально-экономическое развитие России: проблемы, тенденции, перспективы: сборник научных статей 19-й Международной научно-практической конференции, Курск, 5: 137 с.

Дубровская Ю.В., Жаворонкова К.С. 2016. Информационная открытость органов власти как важнейший критерий эффективности государственного и муниципального управления. Государственное управление. Электронный вестник, 3(1): 55. doi URL:https://cyberleninka.ru/article/n/informatsionnayaotkrytost-organov-vlasti-kak- vazhneyshiy-kriteriy-effektivnosti-gosudarstvennogoi-munitsipalnogo-upravleniya (дата обращения: май 2024).

Еляков А.Д. 2005. Информационная перегрузка людей. Социологические исследования, 5: 253 с.

Журавлева И.А. 2013. Инструменты совершенствования механизма открытости деятельности органов исполнительной власти. Вестник академии, 3(37): 200 с.

Краснова А.Н. 2021. Влияние информационной перегрузки на способность принятия решений современной личностью // Мир педагогики и психологии: международный научно-практический журнал, 06(59): 107 с.

Крыштановская О.В. 2019. Элита в сетях: новые формы обратной связи в цифровую эпоху. Цифровая социология, М., 2: 48 с.

Малышев Е.А. 2020. Молодежь в условиях цифровизации общества: международный, национальный и региональный аспекты: сборник статей Всероссийской научно- практической конференции. Под общ. ред. Е.В. Матвеевой, А.А. Митина., Кемерово, 2: 362 с.

Митрофанова О.Н., Маркина Д.А. 2019. Информационная открытость органов власти. Инновационная экономика и право, 1 (13): 102 с.

Примаков В.Л. 2020. Медиатизация и ее социальные последствия. Вестник Московского государственного лингвистического университета. Серия: Общественные науки, 1(838): 380 с.

Тоффлер Э. 2002. Шок будущего, М., АСТ: 557 c.

Труфанова Е.О. 2019. Информационное перенасыщение: ключевые проблемы. Философские проблемы информационных технологий и киберпространства, М., (1): 146 с.

Черкасов К.В., Захаревич Д.А. 2015. К вопросу об оценке открытости государственного управления в России: федеральное и региональное измерение. Власть, 10: 240 с.

Щекотуров А.В., Кришталь М.И. 2020. Реконструирование смыслов политической акции в социальной сети «ВКонтакте»: кейс Ивана Голунова. Мир России. Социология. Этнология, 4: 223 с.

Chamorro-Premuzic T. 2014. How the Web Distorts Reality and Impairs Our Judgement Skills // The Guardian. doi URL: https://www. theguardian.com/media-network/media-network-blog/2014/may/13/internet-confirmation-bias (accessed: 12 May 2024).

Eric Schmidt and Jared Cohen, 2010. The Digital Disruption: Connectivity and the Diffusion of Power, Foreign Affairs 89, no. 6: P. 75–85, doi URL: https://www.foreignaffairs.com/issues/2010/89/6 (accessed: 09 May 2024).

Lewis D. 1999. Information Overload. Practical Strategies for Surviving in Today’s Workplace. London, Penguin Business: 256 p.

Rogers P., Puryear R., Root J. 2013. Infobesity: The Enemy of Good Decisions // Bain.com. doi URL: https://www.bain.com/insights/infobesity-the-enemy-of-good-decisions

Wurman R.S. Information Anxiety: Towards Understanding // Scenario Journal. doi URL: https://www.wurman.com/publishedarticles/2017/5/5/information-anxiety-towards-understanding (accessed: 12 May 2024).


Abstract views: 101

Share

Published

2024-06-28

How to Cite

Shukurov, A. T. (2024). The Problem of Political Communication in the Context of New Media. Via in Tempore. History and Political Science, 51(2), 503-510. https://doi.org/10.52575/2687-0967-2024-51-2-503-510

Issue

Section

Topical issues of political science